MY ENGLISH BLOG

reede, aprill 20

Leib


Meie peres on nüüd tänu Leevikese emale uus elanik. Ei, ma pole veel sünnitanud ja Leevikese ema pole ämmaemand. Leevikese ema kinkis meile hoopis leiva juuretise, kes meil nüüd külmkapis elab.
Täna küpsetasin oma esimese leiva. Sellele eelnes 24 tundi kääritamist ja öö kergitamist. Ja see leib, mis ma lõpuks ahjust välja võtsin - sellist pole ma varem saanud. Sellisee paksu, tumeda, krõbeda koorega, seest niiske ja natu-natuke nätsekemapoolne, hapu leib. Imehea. Ühest leivateost tuleb kaks suurt leiba ja üks on meil juba otsas. Ma pole kunagi nii palju leiba korraga ära söönud, ausalt öeldes ma eriti midagi muud täna söönud ei olegi. Kusjuures ma ei taha isegi võid peale panna. Söön lihtsalt leiba.
Oh, ja mis siis veel saab, kui ma oma maakodus leiba hakkan küpsetama! See on juba liiga idülliline! Mul on seal isegi leivaahi...
Jääb vaid loota, et just sellel päeval, kui ma taas värske leiva olen ahjust välja võtnud, juhtub Leevikese pere Noarootsi kandis olema ja nad meile leivale tulevad.

6 kommentaari:

Elsa ütles ...

Ja niimoodi... kadedaks... sa inimesi tahadki ajada, jah? Mõni meist on nõrk, ja pole ammu söönud ;)

Gaidi&co ütles ...

Täiesti kummaline...just eile mõtlesin, et tahaks ise leiba küpsetada. Mureks on vaid juuretis, ma ei tea kust seda saab.

Anonüümne ütles ...

oi kui tore, ma olin peaaegu kindel, et sa ei julge seda juuretist puudutadagi, kuna see näeb välja kõike muud kui ilus. ja noarootsis oleme kohal. suvel.
gaidi, sinu mees läheb koolis sekretär ivi juurde ja sealt saabki. juuretise koos ilusa õpetusega.

Terje ütles ...

OO, ma tahaks ka kohal olla sel päeval:)

Pille ütles ...

Väga ahvatlev! Kui nüüd vaid seda juurestist kuskilt saaks... ;)

Ing. ütles ...

Ma tegin ka hiljuti leiba, kui poest ikka saada ei ole, siis kaua ilma ei ela. Sõber juuretis on nüüd ilusti külmkapis ja kolm korda nàdalas on leivategu. õnneks see palju aega ei vòta, mul muidugi ka teine valmistusmeetod. Mis leiva maitsega sinu leib on? Mul tuli nagu Pärnu vormikas (mitte praegune, see praegune on liiga hele, vanasti tehti paremat), aga tumedam ja maitsvam: Link: http://sunshinesbetter.blogspot.com/2007/04/meie-igapevast-leiba.html