MY ENGLISH BLOG

laupäev, oktoober 20

Reis Helsingisse

Eelmisel nädalal käisime Helsingis. See oli minu jaoks suursündmus, justkui oleks aeg 15 aastat tagasi keeratud. Ma juba suvel planeerisin, et kui minu oma pangakontole hakkab jälle midagi laekuma, siis ma lähen Helsingisse ja külastan seal kõiki kohti, mida hing ihaldab. Et selline preemia- ja lõõgastusreis minule. Sest Helsingi mulle kohutavalt meeldib, seal on selline mõnus õhkond kohe. Ja parajalt ligidal ka. Sest mina ei ole küll selline reisisell, kes beebiga kuskile lõunamaale läheks.Nii ma broneerisin meile laevapiletid ja toa korralikus hotellis, kutsusime minu ema Maibritti vaatama ja läksime. Ja oli väga mõnus! Suisa kaks korda külastasime minu absoluutset lemmikkohvikut Strindberg (Põhjaesplanaadi ja Mikonkatu nurgal). Sellisest kohvikust olen ma Tallinnas puudust tundnud. Väga lahedad kohvikukülastajad, stiilne ja pisut kulunud mööbel, maitsvad koogid ja kohvid - kõik see kokku teeb ühe kümnepunktise kohviku. Loomulikult käisin Hobboksis ja Menita lõngapoes. Hobiraamatute poes käisime mõlemal päeval a 1,5 tundi. Praktilise eestlasena kalkuleerisin ma muidugi kohe, et Amazonist on ikkagi soodsam tellida, aga et ikka natuke viisakust alles jääks, siis ostsin ühe laheda raamatu mis annab ideid lastega koos meisterdamiseks. Aga ohhhh! milliseid raamatuid on olemas! Ja see pood ise - armas vaibakene maas, lauakene ja diivan, kõrval kohvikann ja küpsisekauss ja silt, et "koos kohviga on palju mõnusam raamatuid sirvida"!Lõngapoes ma küll ahmsin õhku ja katsusin neid lõngu, mida ma ainult ajakirjast olen näinud aga siiski pead ei kaotanud. Läksin sinna sellise luksusmõttega, et luban endale kaua ihaldatud Rowani Felted Tweed lõnga. Kohapeal aga leidsin identse kuid poole odavama Grignasco tango ja mõtlesin, et mis ma siis ikka rahaga laamendad ning ostsin hoopis selle Tango.Disainimuuseum oli täielik pettumus. Minu palavalt armastatud Iittala nõud ja muud soome disaini tähtteosed olid surutud kuskile vitriini taha ja nummerdatud. See nägi välja nagu nõuka aegne muuseum. Muuseumi ülejäänud kahel korrusel eksponeeriti Jaapani siidi-gobelääni-moodi-vaipu ja vaase, mis mulle ei imponeerinud. Pealegi, võõras linnas (kuigi, mis võõras see Helsingi ikka on) meeldib mulle hoopis rohkem kohvikutes käia ja tänavatel inimesi ja maju vaadata kui muuseumis käia.Loomulikult tegin osturetke ka laste HjaM-i. Ning Muumipoodi. Suurte HjaM oli seekord pettumus.
Tagasi tulime Galaxiga, puhtast huvist, et milline see laev siis väja näeb. Ilus oli, aga milleks teha sellist ilusat laeva, kui 90% reisijatest on punaste ninade, katkiste hammaste ja väljakasvanud soengutega räuskavad inimesed? Ma omaarust olen täitsa keskmiselt tolerantne inimene, aga see kontinget hakkas ikka küll närvidele käima. Ja pole laevas sellist kohta, mis oleks enam-vähem vaikne ja kus saaks istuda. Tundub et ainuke eesmärk on joomine ja selleks pakuti laevas ikka väga palju võimalusi.
Aga see ei halvendanud sugugi meie reisielamust. Reis oli mõnus, loksutas mind minu igapäevarutiinist täitsa lahti. Ja kui ma nüüd sellele tagantjärgi mõtlen, siis kõige mõnusam hetk oli ikkagi Strindbergi kohvikus Andresega jutustades.
PS. Alloleva pildi tegin spetsiaalselt Pillele. Jalutasima mööda ühest koka poest. Igaks juhuks sisse ei läinud.

Age ütles ...

Seda ma kartsin, et sa oled kuskil ära. Jällegi sai mu kärsitus võitu. Oh jumal teab kuidas ka mulle midagi sellist ära kulus.

Sirliiz ütles ...

Kaine mõistus kulub sellisel reisil ära küll. Ma ei suutnud ka osta raamatuid mõeldes amazoni hindadele, aga ometi oli tore neid käes hoida ja sisse vaadata, muidu meil sellist võimalust ju ei ole. Peame ostma "põrsast kotis" või lootma välismaistele blogijatele kes raamatusse sisse lubavad piiluda ;)
Kohvikuvihje jätan ka meelde ;)

Muide Galaxy jättis meile samasuguse mulje, kuskil polnud sellist kohta kus sa rahus võiksid istuda, ainult joogi-söögikohad kus ärajoonud nägudega soomlased ringi kakerdasid ja lärmasid. Päris tüütu ja ilmatu pikk reis tagasi oli.

KK ütles ...

Ohhhh, Helsingi!
Ma tahaks kohe jälle minna kui võimalus tekiks. Nii mõnus on seal.
Raamatute osas - mulle meeldis just see lappamise võimalus, paljud nn veebi-ideaalid kukkusid põrmu ning list nendest, mida väga tahaks, kahanes küll hoolega.
Kuna ma krediidikat ei oma, siis olin omale eelnevalt lubanud, et 1 raamatu ostan ja seda ma ka tegin, ale oli ju ka:)

Pille ütles ...

Oi, Eveli, nii armas oli Sinust minu jaoks üks foto teha - kui Helsingisse minema hakkan, siis kindlasti meilin ja küsin aadressi:) Peakski minema - hästi ammu pole käinud. Muide, seda Stringbergi kohvikut otsisin ma oma viimasel (hirmammusel) Helsingi-reisil täiesti tulutult, olin ära unustanud, kus tänavanurgal ta asub. Mul on mingi soomekeelne Pauligi kohviraamat kodus, seal kiitis ka seda kohta..
Kogu te Helsingi-käik tundub mõnusalt idülliline - vanaema Tanni lapsehoidjana kaasas ja puha:)

Krentu ütles ...

Pille, vanaema Tanni kutsusime Haapsalust Tallinna last hoidma. Me käisime kolmekesi ikka - mina, Andres ja Sander :) Ma mõtlesin, et Maibritil hakkab igav seal lihtsalt :)
AGa see kokapood - me nüüd Andresega hakkasime meenutama, et kus see ikka täpselt oli, ja minu meelest oli see ka Mikonkatul. Igastahes oli see tänaval mis oli Aleksanderikatuga risti. Võibolla oli Mikonkatu paralleeltänav... Aga ma pigem arvan, et ikka see Mikonkatu :)

Anonüümne ütles ...

hmh, naljaks, et see strindberg kõigile nii hirmsasti meeldib. mina igatahes väldin seda kohta, seal on alati liiga palju inimesi (sest kõigile meeldib ju :) ja põrand näeb välja nagu avalik kemmerg, puhas küll aga need kahhelplaadid! kuidagi liiga söökla... ja hinnad on ka päris krõbedad söökla atmosfääri kohta. kuigi, ah, eks kesklinnas ole igalpool krõbedad. mulle meeldivad coffee house, wayne's coffee ja lõuna-esplanaadil on karuselli, väga armas koht. soovitan soojalt, kui järgmine kord lähed.

Muumipood!? Mis-kus-kes? Mul on poiss suur Muumi-fänn ja püüan talle neid muumisid erinevas vormis ikka pakkuda ;) Plaanin novembris Hesa reisi ja sooviksin aadressi, palunpalun :)

tikrimari

Krentu ütles ...

Muumipood on Aleksanterikatul asuvas Kämp galeriis. Kui lähed HjaM poest sisse, ja otse edasi pesuosakonda ja sealt poolt väljud HjaM-st ning sisened sinna Kämp galeriisse, siis peaks see pood olema enam vähem kohe otse ees.

Marika ütles ...

Löysin Vilman blogin kautta tänne. Sanaakaan en tekstistä ymmärrä mutta tosi kauniita kuvia Helsingin kahviloista !!