MY ENGLISH BLOG

esmaspäev, märts 5

Pariis!


Ma kirjutan täna oma Pariisi muljetest. Ma ei tea, kas keegi üldse tänapäeval viitsib teiste reisimuljeid lugeda, aga ausalt öeldes tahaks ma neid ise kungi hiljem lugeda :) Aga lõnga- ja kangajuttu tuleb ikka ka natuke :)

Mul oli jaanuaris ümmargune sünnipäev ja Andres kinkis mulle selleks puhuks Pariisi :) Ma pole varem Pariisis käinud, aga nagu igalühel meist, on ka minul peas mingi ettekujutus,  milline see Pariis on. Ja ma siis käisingi seda vaatamas, et milline ta on :) Kui hakata guugeldama, et mida teha ja kuhu minna, siis infot on ju meeletult ja kõike ei jõua, sest kohapeal olime kaks tervet päeva ja kolm ööd. Keskendusin siis rohkem kirjanike ja Chaneli radadele.

 Kui me lennujaamast rongiga kesklinna jõudsime ja maapeale tulime, siis otsemaid tabas meid selline pilt. Täiskuu ja Notre Dame :) Oli ikka ilus küll. Ja tuledes Pariis. Aga kole külm ja tuuline oli, nii et ma mähkisin end sisse.

Hotell on minu jaoks oluline osa reisist. Seega jättis Andres hotelli broneerimise minu teha. Ja siis ma valisgingi ühe ilusa. Ega muidugi piltidelt ju aru ei saa ja vahel on ikka pettumusi ka ette tulnud, aga seekord oli meie hotell ikka nii ilus, et paemat ei oleks osanud tahta. Selline pisike 30 toaga ja väga hubane Hotel Monge, ladina kvartalis.


Lounge oli selline, nagu oleks kellegi ilusas kodus külas. Raamatuvalik oli seal ka väga hea. Leidsin ühe toreda raamatu, "Forever Paris", kus on maha märgitud jalutuskäigud kuulsate Pariisi armastanud või seal elanud inimeste järgi. Ilusti kirjutatud ja ilus formaat, ei ole selline läikpaberil DK tüüpi turistiteatmik.



Ma olen seda varem kuulnud küll, et Pariisi hotellides on väga väiksed toad ja minu meelest ei peagi see tuba niiväga suur olema, aga no meie oma oli tõesti peaaegu sama suur kui vannituba, nii et pildistamiseks ei jäänud kuidagi ruumi :) Kui kohvri voodi kõrvale panid, siis enam seisma sinna väga hästi ei mahtunudki. Aga see kõik oli väga armas ja meie tuba lihtsalt imeline. Väga ilusti tehtud ja väga-väga puhas. Ma ikka tükk aega õitsesin seal!

Esimesel õhtul läksime kohe nö muuseum-söögikohta, kus Hemingway käis siis kui ta vaene oli ja kus on filmitud ka Woodi Alleni "Kesköö Pariisis" filmi. Koha nimi on Polidor ja seal pole paarisaja aasta jooksul suurt remonti tehtud. Kui võtta seda kohta muuseumina, siis oli tore käia, aga mingit gurmee-elamust sealt ei saa, kui koogid välja arvata. Aga mõned sööjad seal olid küll sellise olemise-välimusega, et oma viiskümmend aastat on nad seal püsikliendid olnud. Andres külastas seal ka tualetti :), see oli ka kakssada aastat remontimata, auk põrandas ja suurus võrreldav külmkapiga :)









Koju jalutades nägime ka sellist armsat kino, nagu meilgi vanasti oli. Et üks-kaks saali ja piletimüügi putka. Saali läks otse tänavalt. Näidatavad filmid olid ka kinoklassikast.


Kui me hommikul üles ärkasime ja aknast välja vaatasime, siis lumi meid niiväga ei üllatanudki, aga imestasime selle kummalise rajatise üle. Nagu mingi staadion või maneež. Kiire guugeldamine ütles meile, et see on 1-2 sajandist pärit amfiteater ja millegipärast pole ta üldse kuulus, kuigi üks vanemaid rajatisi Pariisis. See avastati paarsada aastat tagasi, kui sinna hakati uut kvartalit ehitama ja lõpuks taastati alles kaheksakümnendatel. Meie hotelli ukse ligidalt läks sinna värav, mille kohal oli gladiaatori pea.

Arenes de Lutece
Juba kodus panin ma meile Angelina kohvikusse hommikusöögiks laua kinni, sest muidu äkki peab järjekorras seisma. Kui kohale jõudsime, siis veel järjekorda polnud, aga kui ära tulime, siis juba oli.


Mina võtsin Croque Monsieuri, ses ma ju olen ikkagi turist :)

Proovisin ka kuulsat Mont Blanc'i kooki, aga see oli minu jaoks liiga magus ja lääge.....

Angelina tee- ja koogipood.

Stiilsed tänavareklaamid :)

Ikka turistiradadel. Laduree :)



Chaneli maja juurest tahtsin ka mööda jalutada, aga seal olid käimas renoveerimistööd. Lihtsalt tahtsin näha seda maja :)
 Tegelikult oli selline kole ilm ikka õnnistuseks, sest kuskil polnud järjekordi. Vaaterattale saime peaaegu et kohe.

Vaaterattal



Natuke liiga laiad ja sirged on need revolutsioonijärgsed bulvarid....


Mõnes linnas ongi vaid üks ilus sild, siin ei jõuaks neid ära pildistada.

Üks valge mehike keset linna.

Andresel on ikka puud südames. Palus, et ma temast selle puuga pilti teeks.

Sealt ülevalt vaadates jäi silma üks ilus klaaskatusega "maja". Kiire pilk kaardile ütles, et see on Grand Palais ja see oli mul tärniga ära märgitud juba kodus, et üks potentsiaalne koht kuhu minna, kui ilm ikka väga kole on. Näitust vaatama. Läksimegi siis. Aga juba eemalt mõtlesin, et miks seal ees nii palju inimesi on ja osad ikka riides nii mitte turistilikult. Et see pole ju nii kuulus muuseum, et praegu õues saba oleks. Kui tahtsime hakata sisse minema, siis muiduigi lugesime, et tegu oli Paco Rabanne showga ja tavainimesel sinna hetkel asja ei ole. No oli ju Pariisi moenädal käimas. Siis me seisime seal natuke ja vaatasime ajaloo asemel tänapäeva. Kuidas tulid inimesed väga imelike riietega ja muudkui poseerisid ja siis kümme fotograafi pildistas neid. Meid ei pildistanud keegi :D

Tema oli üks kõige mõistlikumalt ja kõige ilmastikukohasemalt riietatud külaline. Aga fotograaf on küll armas :)

Mis sest, et õues on null kraadi, mantli ja salliga ju ei paistaks ilus kleit välja :) 
 Ma väga kaua ei kannatanud seal seda edevuse laata vaadata. Vanasti ma küll vaatasin hea meelega moekanalit jne, aga see seal tundus ikka jabur. Kui inimene tuleb kasukaga, aga et oleks cool, siis on kasukas õlgadelt maha lükatud ja kandja on 10 cm pikkuste lakitud küüntega meesterahvas. Too cool for me! Aga nüüd kodus ma vaatasin, et millist moodi seal muuseumis siis näidati ja see meeldib mulle küll. Oleks olnud tore, kui oleks saanud oma silmaga vaadata ;)


Kuna meid muuseumi ei lastud, siis mõtlesime et läheme kõrvaltänavasse, Champs-Elysees'le, jalutama.

Sellised on Andrese vaatamisväärsused. Ehitusinsenerina ta alati pildistab ehitusplatse ja sellega kaasnevat.

Selline soojakute torn oli Elyseele püstitatud. Vaga ilus ju :) 

Guerlaini vaateaken. Sinna ma isegi läkisn sisse. Poes töötas graveerija ka :) 


See tänav lõppes Võidukaarega ja sinna me läksime ka sisse. Oli suurepärane vaade. Järjekord oli lühike. Kaar oli ka väga ilus!

Vaade Triumfikaare otsast.

Eiffeli tornini me seekord ei jõudnudki, väsisime enne ära :)




See kosmeetika- ja lõhnapood oli nagu meislasepesa. Ja pea igas poes on turvamees uksel ja kott tuleb ette näidata.

Ma leidsin endale üle pika aja lõhna, mis mulle meeldis. Jo Malone Blackberry and Bay.

Montmantre Abbesses metroojaama ees. See on nii ilus koht, isegi ehitusega:)

Mina olin meil see kaardilugeja :) Olgu tänatud Google Maps!


Roberta Trattoria
Toiduga oli nii, et kuna me käisime nö turistikates, siis suurt maitseelamust ei saanud. Aga see juhuslik leid teel Sacre Coeur'i oli erand. Väga hea söök ja mõnus atmosfäär. Mulle soovitati seal superhead veini. Ma muidu veinisõber pole, aga see oli küll nii hea, et oleks koju kaasa ostnud, kui käsipagasisse lubataks. Nad olid seal nii lahked, et võtsid mu e-maili aadressi, et uurivad, kas tarnija mulle seda ise Eestisse saadaks :) Üldse oli seal eamik inimesi jube lahked. Kui me metroost välja ei saanud, siis kohe tulid tavalised inimesed juurde ja hakkasid meid aitama. Oleks tahtnud neid kohe kallistada!
Montmartre

Sacre soeur
Sacre coeuris peale väsitavat päeva istuda oli ilus. Vaade oli ilus. Aga välja tulles oli seda suurem kontrast püssimehi nähes. Automaatidega sõjamehi oli seal ikka kümneid, kõigil relv laskevalmis.... Selline maailm.

Ja siis selline sõnum seinal - the urge to destroy is a creative urge....

Kommipood oli ka õhtuni avatud.


Kuna tegemist oli minu sünnipäevakingiga, siis ma ikka valisin selliseid sihtkohti ka, mis polnud küll turistiatrakstioonid, aga kuhu mu süda väga ihkas minna.

Esimeseks kohaks oli la Bien Aimee lõngapood. Aimee on praegusel hetkel väga hinnatud lõnagavärvija, tema lõngad on ikka üle maailma kuulsad. Ja kuigi ma pole väga suur "indie dyed" ehk siis käsitsi kirjuks värvitud lõngade fänn, tahtsin ikkagi minna oma silmaga seda asja vaatama. Enne reisi ma just kodus proovisin ise lõnga kirjuks värvida ja tulemus on mul pildil kaelas :)


No oli see ikka äge pood. Seal oli kõik kraam just see, millest praegu kõik kudujad räägivad. "Making" ja "Laine" ajakirjad, Tuku ja Isager lõngad, Stephen Westi sallid diivanil..... No ikka hipster lõngapood!

Andres sai seal mugavalt diivanil istuda ja ta ütles, et lõnga- ja kangapoes mind oodata on palju mõnusam kui kaubanduskeskuses. Et seal ei väsi ära ja on hea olla. Aga ühel hetkel ta kutsus mind enda juurde ja näitas raamatuvirna diivani kõrval. Kõige peal oli meie oma Saara kirjastuse Eesti Silmuskudumine I inglise keeles! Kui ma maksma hakkasin, siis ei saanud ma muud,  kui tegin Aimeega juttu ja ta ütles, et just õpib eestipärast kudumist :) Ta oli ka väga rõõmus kuuldes, et kohe tuleb uus raamat ja plaanib ka Eestisse tulla :) Nii et eesti kudumine on kenasti Pariisis esindatud.


Kui ma sealt poest välja tulin, siis ma natuke hüppasin ringi, sest rõõm ei mahtunud sisse ära :)
Ja never say never! Ma ikka ostsin kirjut lõnga, sest Aimee värvipaletid on lihtsalt nii ilusad! Ja ostsin ka soome lõnga. Ja ajakirja ja raamatu. Makramee raamatu ja kangad ostsin järgmisest poest :)


Nende Pariisi ilusate kohvikutega harjus lõpuks täitsa ära juba :) See on Bastille juures, sest sinna me läksime kangapoe pärast :)



See on minu uus sall ja müts. Kõigepealt tegin salli. Ei, kõigepealt värvisin ikka lõnga! See oli väga põnev ja palavikuline. Muudkui solberdasin Vello Laumetsa värvidega. Mu algseteks lõngadeks olid kollane, hall ja roosa, mis olid seisma jäänud. Juhend on Ashburn by Melanie Berg. Aga siis ei sobinud mul ükski müts selle salliga ja ma pidin ka uue mütsi kuduma ja esmalt siis muidugi lõnga üle värvima. Värvisin tumehalli lõnga.

Minu esimene, aga ilmselt mitte viimane katsetus värvida mitte päris ühtlast tooni lõnga.

Nii. Ja siis kangapoodi! Anna Ka Bazaar oli mul juba kodus välja vaadatud, nii et ainult minemise vaev. Oli armas poekene küll, aga lõngapoodi üle ei trumbanud. Lõpuks ostsin Atelier Brunette kangast, mida ma juba ammu olin piidelnud. See pood ja kangatootja on vist sama isik, kui ma ei eksi. 



Ja tagasi läkisme jala ja tänu sellele saime maitse suhu ka Le Marais linnaosast. Käisime ka mõnes vanakraami poes uudistamas. Üks kena vaibapood oli seal ka, aga vaip ei oleks mulle kohvrisse ära mahtunud.... Kahju, sest vaiba ostmine on meil just kodus päevakorral.

Ja siis hakkas päike ka paistma!

Täitsa kena taust salli pildistamiseks :)


Kui Notre Dame läksime, siis oli seal just missa käimas. See oli võimas!

Käisin sees ära, aga ilmselgelt ei ole see enam see raamatupood. Nüüd on see ikka turistikas, riiulitel ikka Pariisi turistigiidid ja muidugi Hemingway köited :)


Peale söögikohtade, lõnga- ja kangapoe oli mul kaardile märgitud ka teepood. Sinna me suundusime. Mulle täitsa meeldib nii, et on mingi nö sihtkoht ja siis teel sinna näed linna. Ma nii suures linnas niisama uidata ei oskaks vist :)



 Lupicia teepood oli küll hoopis teist masti koht. Teesorte oli seal muidugi palju, aga kõike erilisem oli teenindus. Nad nagu oleks terve päeva ainult mind oodanud :) Tegu on jaapani teemajaga, võibolla sellest ülim külalislahkus...



Natuke veel söödavat suveniiri...
Ja siis oligi aeg koju tulla. Otse Eesti Laulule, mille piletid jõuluvana meile tõi.
Sellist Pariisi, nagu ma oma peas olin ette kujutanud, ma vist ei leidnud :) Ma arvasin, et Pariis on rohkem Viini moodi. Ladina kvartal oli minu lemmik. Ja Le Marais. Need Napoleoni ja Haussmanni laiad bulvarid ja Concordi väljak olid minu jaoks ikka liiga suured. Võibolla siis, kui puud lehte lähevad, on seal natuke hubasem. Aga Pariisi minna tahan ma kindlasti veel. Käia just nendel väiksematel tänavatel ja vähem turistikates :) Sest kuigi oli väga tore istuda näiteks  Le Deux Magots's ja mõelda, kes seal kõik käinud on, siis nüüd, kui see nähtud on, läheks uuriks rohkem tänapäevasemaid kohti. Ikka väga lahe linn on see Pariis! Ja see oli kõige parem sünnipäevakink, mis ma iial olen saanud. Kui Kommunaari mustad kotad kuueaastaseks sünnipäevaks välja arvata :)
Ja nüüd ma hakkasin Hemingwayd lugema :)


15 kommentaari:

Heli ütles ...

Aitäh! :)

triibik ütles ...

Nii tore reisikiri, aitäh!
Hemingwayga seoses - hästi tore raamat on James Aldridge'i "Viimne pilguheit", Loomingu Raamatukogu 1982. Ehk oled lugenud.

Anonüümne ütles ...

Sa kohe oskad nii ilusasti ja mõnusasti kirjutada, et tahaks hommepäev lennukile hüpata ja Pariisi põrutada! Minul oleks väga hea meel ka Sinu Viini-muljeid lugeda, sest mais on endal plaanis seal kolm päeva ringi vaadata. Ja ootan juba huviga, mis neist kangatükkidest saab, mis pildilt paistavad. :)

Karmen

Krentu ütles ...

Aitäh, Heli :)

Triibik, aitäh soovituse eest! Võtan raamatukogust kohe, sest ei ole lugenud... Ma olen Sinu raamatusoovituste eest alati ülimalt tänulik!

Karmen - tänan :) Ma hakkasin Viini postitust kirjutama tükk aega peale reisi ja siis jäi kuidagi pooleli see aasi.... tuleb kohe peale reisi kirjutada, mida ma seekord tegingi. Kui kohvikutuest rääkida, siis Viinis on minu lemmik Central kohvik, me käisime seal vist neli korda. Kaks korda läksime hommikust sööma, seal tuuakse see sulle hõbekandikul :)

Kaie ütles ...

Väga mônus lugemine, eriti kuna Pariisiga on mul eriline suhe. Meie kasutame tavaliselt Lonely Planet reisi raamatuid. Oleneb nüüd küll trükist aga sealt leiab rohkem selliseid vähem turistikaid kohti. Eriti kasulikud on nad olnud môistlike hindadega aga pônevate söögikohtade leidmisel.

Lemmi ütles ...

Aitäh selle toreda reisijutu eest! Pariis on üks koht, mis mul Prantsusmaast veel nägemata on Oleme Pariisi kuidagi vältinud ja uudistanud Prantsusmaad ikka ühelt ja teiselt poolt Pariisi, sest maana on Prantsumaa üks minu suur lemmik. Nüüd peab Pariisi ka minema! Kuigi me oleme vist reisijatena pigem sellised halvad ettevalmistujad, kes sõidavad kohale ja vaatavad, mis juhutma hakkab Kuigi kangapoodide eeltöö teen alati hoolega ära. Tellisin hiljuti ka ühe Atelier Brunettei kanga ja olen hetkel põnevusega ootel. Ja sama põnevusega ootan, mis sinu kangastest saab!

Anonüümne ütles ...

Mina ka tänan toreda lugemise eest! Killuke Pariisi tuli koju kätte väga mõnusal moel. Nautisin väga!

Inx ütles ...

Mulle meeldib väga lugeda igasuguseid reisikirju. Sellepärast olen otsatult tänulik inimestele, kes viitsivad ja raatsivad kogemusi ning muljeid jagada. Jah, kõike saab ise avastada, aga tore kui keegi on juba avastanud, kogenud, rõõmustanud ja vahest ka pettunud. Endal on siis märksa kergem plaane seada ja otsuseid vastu võtta. Ise püüan samuti panna oma reisimisi kirja. Eelkõige jah, iseenda ja kroonika tarbeks, aga ka selleks, et ehk kellelgi on mingitki kasu minu kogemustest. Kui juttu illustreerivad veel kvaliteetsed fotod, on eriti vahva :) Aitäh!

Marit ütles ...

Suur tänu Krentu, nii mõnusa jutu eest! Ja palju-palju õnne!!! :)
Elasin ja õppisin kunagi Pariisis selle amfiteatri lähedal, mille pildile püüdsid, ikka Ladina vartalis! Kahju, et mul siis käsitööpisikut polnud! Avasid mulle tuntud linna hoopis uuel moel! Kuigi Pariisi võib lõpmatuseni avastada ja ikka on kogu aeg põnev!

Outi-M ütles ...

Vägä tore reisikiri. Hyvin jaksoi lukea. Paljon onnea!

KK ütles ...

Väga ilusad pildid, nagu oleks ise käinud Pariisis :)
Ma olen käinud vaid Lõuna-Prantsusmaal aga need karusellid ja kohvikud ning õhtul pikalt avatud poekesed jms kohad tulid nii tuttavad ette.

Krentu ütles ...

Aitäh teile ilusate kommentaaride eest! See teeb blogimise palju toredamaks :))) Ja Andrese kõrvad alati liiguvad, kui fotosid kiidetakse. Mina tegin reisi jooksul ummbes kolm pilti :)

Anu Pink ütles ...

Oi aitäh, nii tore oli lugeda... Ma kohe lugesin kaks korda :), sest ka mina pole Pariisis käinud, aga see seisab nüüd kohe ees. Sest veidi enne "meie sünnipäeva" kinkisid lapsed meile pulma-aastapäevaks nädalalõpu Pariisis. Nüüd kohe tundub, et osa sinu reisist vist läheb kordamisele :)

Krentu ütles ...

Anu - nii äge! Ma ise ootan juba, millal saaks uuesti minna. Kui Sa juhtud Aimee poodi minema, siis kindlasti ära unusta end tutvustamast ja autogrammi jagamast :) Ja peale reisi olen nüüd teada saanud, et Montmartrel on mitu restipoodi, näiteks Les Coupons de Montmartre või https://www.facebook.com/CouponsMontmartre/ või Sacres Coupons https://www.sacres-coupons.com . Neisse ma plaanin järgmisel korral minna :)

Anonüümne ütles ...

Mina küll tahan lugeda reisimuljeid. Nii vähe on blogisid, kus oleks reisimisest veidigi lugeda. Eile õhtul just mõtlesin, et vaatan üle, kas siia on mõned reisid tulnud ja oli tulnud päris palju. Kunagi ammu guugeldasin Legolandi ja siis leidsin siit julgustust, et saab autoga Taanis ära käia küll.

Seoses Pariisiga, siis käisime vist kuu hiljem Teist ja olin planeerinud sinna ainult reisi viimase õhtu, mis oli kindlasti liiga vähe ja tuleb tagasi minna. Samas kõik turistikad said ära nähtud (Eiffel, Louvre, Triumfikaar).

Kuna ma eile lugesin kõik reisipostitused läbi, siis mul tekkis paar vihjet. Me oleme käinud kahes Universumis (Göteborgis ja Bremenis), soovitan Teil järgmine kord hoopis Tom Tits`i (kindlasti suvel, kui õueala on avatud). Tom Tits`i ei ole siiani ületrumbatud (ja reisi planeerin tavaliselt nii, et oleks teaduskeskus ja loomaaed, ehk siis oleme paljudes käinud). Kuna me ise satume ka väga palju Rootsi, siis teine vihje oleks Ikea muuseum Rootsis.