MY ENGLISH BLOG

esmaspäev, veebruar 7

Tere üle pika aja :)

 

Mõtlesin, et proovin jälle blogimist. Kõik on meelest läinud - kui suured fotod tuli teha, mis järjekorras laadida, et õiges järjekorras blogisse tuleks jne. Ja kus inimesed üldse teada saavad, et uus blogipostitus on ilmunud? Ma ise kasutasin kunagi Feedlyt nagu ma nüüd kasutan Instagrammi - et muudkui skrollid ja vaatad mis uut maailmas juhtunud on, aga nüüd tuli mul tükk aega meenudada, et mis selle Feedly nimi oligi :)

Need kolm ja pool aastat, mis viimasest postitusest möödas on, olen ikka usinalt õmmelnud ja kudunud, aga fotodele pole eriti midagi jõudnud. Vahel Instagrammi jaoks ikka olen pilte teinud ka, aga Instagram nagu väga ei motiveeri seda hirmus tüütut asja, milleks on fotosessioon, ette võtma. See poseerimise värk mulle kohe üldse ei meeldi:) Aga proovin siis end ikka jälle kokku võtta ja oma enesekriitikat natuke maha suruda :) Sest mulle meeldib väga vaadata, et mida teised on teinud ja eks siis tuleb ise ka natuke panustada.

Täna kirjutan siis kahest kõige viimasest asjast, mis valmis on saanud. Pilte tegime Andresega rohkematest asjadest, nii et vähemalt üks postitus on veel fotodega kaetud. 

Merchant&Mills Florence kleit

Mul oli vaja Merchant & Millsist tellida üks kanganäidis meie diivani katte jaoks ja muidugi ei saa nii kaugelt ainult ühte näidist tellida. Nii ma siis tellisin ikka paar kangast ja lõiget ka. See kangas, Ava Check, on olnud mul hinge peal juba tükk aega. See nii hästi sobib mu garderoobi ja on peaaegu nagu must kleit (mis on alati väga universaalne) aga siiski natuke huvitavam. Nüüd siis otsustasin natuke priisata ja selle endale tellida. Tellisin 2 m, nagu ma tavaliselt kleidi jaoks tellin, kui ei tea täpselt millist kleiti teha. Tellisin ka M&M Florence kleidilõike, mida ei plaaninudki esialgu sellest kangast teha, aga siis vaatasin, et selle annab 2 m välja pigistada küll (kuigi pidin lappima, lõige nõuab 2,5 m kangast). 


Õmblemine läks väga sujuvalt, mulaaž istus ilusti ja parandusi ei pidanud tegema. Kaks asja, mida tegin teisiti - lisasin taskud (kahjuks suts liiga kõrgele) ja kaelaaugu kantisin lõikekohase kandiga mitte diagonaalkandiga, nagu juhendis soovitati (selline jääb minul alati natuke turritama). 



Voodrit otsustasin seeliku osale mitte panna, sest tahan kleiti kanda ka suvel ja mulle ei meeldi viskoosvoodri tunne vastu ihu (kui just pole vältimatu). Mõtlen et talvisel ajal sukkpükstega kandes panen lihtsalt eraldi voodriseeliku kleidi alla või siis õmblen omale "kombinee" :)  

Kuni pildistamiseni arvasin, et tegu on maailma kõige mugavama kleidiga, aga selgus, et see kleit tahab mul natuke tahapoole tõmmata ja kuna kaelaauk on üsna väike, siis surub see ühel hetkel kõri peale. Mõtlen, et kannan paar korda ja vaatan, et kas pean tihti seda ettepoole siktamist tegema ja kas see tüütab ära. Kui jah, siis proovin panna kleidi esiosa alläärde natuke raskust, sest ma ise arvan, et ta tõmbab, kuna tagumine satsiosa on laiem ja seega ka raskem. Kui see ei aita, siis teen kaelaaugu suuremaks, kuigi mulle praegune just meeldib.  Alati peab ikka mingi "aga" asjal olema..... Aga visuaalselt meeldib kleit mulle väga ja kuna selle õmblemine läks nii sujuvalt, siis tuli mul jälle natuke seda päris õmblmise isu tagasi. No et nii kui hommikul üles tõused ja natuke toibud, et mis kell ja mis päev, ja siis tuleb järsku meelde, et üks tore õmblemise asi on pooleli ja siis kohe rõõmuga ja kiiruga hüppad voodist välja et saaks aga rutem jälle õmblema :) Seda tunnet pole ammu olnud enam.



Sandnes kampsun

Umbes aasta tagasi avastasin, et selline vana Norra lõngafirma nagu Sandnes, teeb täitsa ägedaid kudumisjuhendeid ja ülimalt esteetilisi mustrivihikuid. Sellised lihtsad, kantavad ja samas rütmis sellega, mis parasjagu moes on. 

Sandnesi lõngu ja ajakirju minu meelest Eestis ei müüda, nii et mina tellin neid Titityy poest Jyväskyläs. Väga hea teenindusega pood. Nad saadavad DHL-ga ja ükskord olid mul lõngad 36 tundi pärast tellimist siin Noaroosis ukse taha.  Neti teel lõngade tellimine ei ole muidugi ideaalne variant, aga elades maal pean ma niikuinii enamik asju neti teel tellima.  Odav lõbu see ka pole, aga olen nüüdseks aru saanud, et kui ma koon midagi lõngast, mille ma pean endale ilusaks ja pehmeks mõtlema, siis jääb see kampsun mul lõpuks ikka kappi seisma. Ehk et lõng peab olema pehme, värvitoon selline, mis mu garderoobi sobib ja ta võiks ka olla võimalikult eetiliselt toodetud ning ka vastupidav. Mul on üks kampsun, mida juba komandat korda selga pannes nägin välja nagu pulstunud kodutu koer. Nagu mu ema ikka ütleb: ma pole nii rikas, et osta odavaid asju. Ja lõngaga on minu meelest küll nii, et odav hind ei tõota head kvaliteeti (on muidugi ka erandeid). Jah, võiks ju kududa maavillasest, aga minu jaoks on see liiga kare. 


Kudusin siis Sandnesi ajakirjast nr 2111/Double Sunday kampsuni Haley. Kasutasin soovitatud lõngu: Double Sunday (100% meriino ja non-superwash) ja mohäär (minul oli poolil olev mohäär). Vardad 5 mm. Juhend oli paras arvamismäng ja absoluutselt toimetamata. Numbrid klappisid küll kenasti, aga viis, kuidas midagi seletatakse on väga segane. Üldiselt oskan ma nii kududa kui õmmelda ilma juhendita ka, aga sellist konstruktsiooni, nagu sellel kampsunil, pole ma varem kasutanud. Selleks, et saada kaldu õlajoont, tehakse kõik kasvatused (kootakse ülevalt alla) tagatükil, nii edasi- kui ka tagasireal (tulemuseks selline trapets), hiljem korjatakse esitüki joks silmused õla pealt üles ja kootakse sirgelt edasi, kuni vaja kaelauku kujundada. Seda meetodit kutsutakse English tailoring ja kasutatakse palju "poekampsunite" puhul. Siiski tekkis mul küsimus, et kui palju esitükki kududa,  kuna õlg ei ole ju õige koha peal, seega tuleb esitükk pikem kududa kui tagatükk, enne kui kõik keha kudumiseks ühele vardale võtta. Samas on mustrikord ka päris suur, see peab ka ju klappima. Ütleme, et ehku peale kõik klappiski, aga juhendi selgitused oleks võinud kindlasti selle koha peal paremad olla. 


Olen selel kampsuniga väga rahul. Peale pesemist läks ta mõnusalt pehmeks ka. Tegelikult pesin kehaosa enne varrukate kudumist ära, et näha, kui palju venib ja teada saada, kui pikad varrukad kududa. Paraku peale varrukatega kampsuni pesemist olid varrukad ikka liiga pikad ja tuli natuke harutada. Mul on tavaliselt alati nii, et peale pesemist varrukad venivad. 

Kõik soonikud lõpetasin "tubular bind off" tehnikas, mis mulle väga-väga meeldima on hakanud. Enne seda teen alati kaks rida topeltkude, siis jääb äär eriti ilus ja ümar. Võtab aega küll, aga tulemus on seda väärt ja ega kiiret ju pole ka.


Ongi ületatud see imelik kolm ja pool aastat mitteblogimist :) Roostes tunne on küll. Tahaks ikka nüüd järgmise postituse kiiremini teha. Õnneks läheb varsti ka valgemaks ja soojemaks ja saab õues paremini pilti teha. 


11 kommentaari:

Cranberry ütles ...

Nii tore, et sa oled tagasi :) Vahepealsed 3 aastat on möödunud märkamatult. Jään ootama uusi õmblustöid ja kudumeid.

Madlike ütles ...

Sama siin:)

A ütles ...

Mina ka ootan

Nell ütles ...

Ma küll õmmelda ei oska aga see kleit näeb välja nii õige, et hakka või õppima :D Tore sind jälle blogimas näha, vahepeal on tulnud igatsust korduvalt helkivaid ripatseid ostes leevendada.

KK ütles ...

Ikka feedly`st aegade algusest peale :)
Mul on siin kõik blogid reas, mida ma loen; ERRi uudised jms.

Tiina ütles ...

Nii tore, et jälle blogimas oled! Mul tuli ka eelmisel suvel välja selline kleit,mis tahapoole vajub ja siis eest kaelale suruma hakkab. Ei ole seda veel lahendanud....

Krentu ütles ...

Aitäh, Cranberry, Madlike, A :)
Nell - nii armas, aitäh :)
KK - mul vahepeal oli täiesti blogilugemise paus, nii et mõtlesin, et võibolla on sel maastikul ka uued popid äpid :)
Tiina - see on jube vastik tunne. Ma hetkel tegelen lahenduse otsimisega. Ema mul ütleb, et kui selg on pikk, siis võib sellist asja olla.

ematehnik ütles ...

Tore sind jälle blogimas näha!

A ütles ...

Täiega äge kleit... proovi mingi pross ette kinnitada vms, vaata kas nii on parem?
Kuna ma ei haruta pea kunagi midagi, sest õmblen paduharva ja üldiselt mingied kostüüme vms, millele ei ole mõtet aega raisata, siis peab alati kasutama fantaasiat, et kuidas parandada asja võimalikult vähe energiat kasutades ;)

Ja täiega cool, et tagasi oled! Sina ja Krista Kõiv oma kolimisega ja tegevustega (õmblemine vs fotograafia) olid kunagi sellised tšill-blogijad mu jaoks (noh, et ei olnud konflikte jms) ning nii kahju, et mõlemad järsku ära kadusite.

KK ütles ...

Mul ongi telos äpp :)
Kamps on jumala lahe!

Anonüümne ütles ...

Tore, et tagasi oled!