MY ENGLISH BLOG

esmaspäev, detsember 22

Lapitekk


Paar nädalat tagasi tegi ema toreda ettepaneku - et ta tuleb mõneks päevaks meile ja vaatab lapsi :) Ma mõtlesin, et sellisel puhul võiks ühe suure töö ette võtta. Näiteks lapiteki õmblemise. Mul on juba aastaid olnud plaan õele üks lapitekk teha, aga tihti olen oma kaltsud sama targalt kappi tagasi pannud, sest ei ole tulnud ühtki head ideed. Seegi kord läks palju aega otsustamisele, et mis värvid ja kui kontrastne. Lõpuks otsustasin lapitekindusele omasest kontrastsusest loobuda ja teha üks plass tekk. Ja vaatamata sellele, et kunagi Marja Matiiseni lapitekikursusel sai palju huvitavaid tehnikaid õpitud, ei suuda mina vastu panna lihtsale ruudumustrile. Minu meelest on ruut ikka kõige ilusam ja ei toretse liialt.
Kui värvid olid valitud, oli kuni teppimiseni üks suur töörõõm. Ketasnuga, alusmatt ja joonlaud on geniaalsed leiutised ja teevad lappide lõikamise imelihtsaks. Ja kõige toredam on muidugi musri paika panek. Pole mõtet viriseda ka teppimise üle, see on lihtsalt üks paratamatu etapp, mis tuleb üle elada. 
Ja oh seda rõõmu, kui lõpuks on tekk valmis!

Tekki tegemisel kasutasin põhiliselt kangareste, aga kuna ühes lapitekis võiks ikka natuke mälestusi ka olla, siis sai sinna ka tükk ema pulmakleidipitsi, tükk vanavanaema pluusipitsi, tükk ema linikust ja Maibriti kleiditasku.
Nüüd on tekk ka üle antud ja soojalt vastu võetud :)

11 kommentaari:

Sirliiz ütles ...

Minu kujutlustes peakski üks lapitekk selline olema, oma looga ja koosnema mälestustest ning tegija headest mõtetest. Hästi armas ja lihtne, sinu õel on ikka tõeliselt vedanud :)

Tiina ütles ...

Imearmas :)

Inga ütles ...

imetabaselt elegantne ühe lapiteki kohta:) ilus töö!

KK ütles ...

Ilus!
Selleks peab ikka õmblemist fännama, et armastada lappide lõikumist ja sättimist:). Ma oleks nõus äärmisel juhul teppima kui kõik eelnev kellegi teise poolt tehtud saaks.

Katrin ütles ...

Oh, väga, väga ilus!:)

Helen ütles ...

Väga armsas ja romantiline lapitekk.
Mulle ka lapitekid meeldivad ja nende tegemine. Ca 15 aastat tagasi tegime emaga koos mõned lapitekid. Kuna siis polnud neid kangareste üldse saada, siis läksid käiku just vanad tekikotid, seelikud jms. kraam. Ja pealegi, need tekid on meil siiamaani kasutuses ja armsad. Sa tekitasid kohe lapiteki "isu" peale :) Ja see "plass" on just ilus.

Anonüümne ütles ...

mõnus :) lihtsalt väga mõnus tekk :)

Anonüümne ütles ...

Väga armas tekk.
Mulle ka meeldivad sellised "plassid" värvikooslused ja teki-ideed olen peas veeretanud samuti kaua-kaua. Ehk oli Sinu tekk nüüd piisavaks tõukeks töö ära teha :) Aga võib ka vabalt olla, et raskeim osa tööst ehk idee lõpuni mõtlemine, on veel pooleli.
Mõnusat Jõuluaega!
egater

Kayl ütles ...

Väga romantiline ja naiselik :)

... ja hammas verel ehk peale jõule tuleb õmblusmasin vist tolmust puhtaks pühkida :D

Mari-Liis ütles ...

Imeilus! Mul paraku 6mblemise soolikat ei ole. Isegi lappe ei suutnud v2lja l6igata:(

Muhv ütles ...

Mu meelest ei pea küll lapitehnika kontrastne olema. Selline hele tekk mõjub nii romantiliselt, rahustavalt, jõuluajal lausa ingellikult.